Trinajst namigov za življenjski slog pri pripravi na nosečnost |

Načrtovanje nosečnosti

Ko se pripravljate na nosečnost, upoštevajte nekaj preprostih namigov glede življenjskega sloga. 

par, ki teče
Na vaše možnosti zanositve vpliva več dejavnikov, ki jih je mogoče nadzirati; ti so: prehrana, teža, kajenje in vadba. Če želite imeti kar najboljše možnosti za zanositev, boste morali mogoče nekoliko spremeniti svoje običajne navade.
S temi trinajstimi namigi za življenjski slog si bosta s partnerjem pomagala pri pripravi na oblikovanje družine.

Skrbite zase

    Vaša prehrana naj bo uravnotežena , polna svežega sadja in zelenjave, kakovostnih beljakovin, polnozrnatih žit, izdelkov z nizko vsebnostjo maščob in veliko vode. Z dobro prehrano matere bo imel vaš otrok najboljši mogoč začetek življenja.  

    Poskusite se izogibati snovem, ki lahko povzročijo težave z zanositvijo in nosečnostjo, kot so: alkohol, rekreacijske droge, hrana, ki lahko vsebuje listerijo (kot so mehki siri, hladni narezki, predpripravljene solate in surova jajca), in ribe z visoko vsebnostjo živega srebra. Priporočljivo je tudi, da vnos kofeina kar najbolj omejite. Na strani o prehrani mlade mamice si preberite več.

    »Vaša prehrana naj bo uravnotežena in zelo raznolika, polna svežega sadja in zelenjave. Z dobro prehrano matere bo imel vaš otrok najboljši mogoč začetek življenja.« 

    Nosečnost je eno izmed obdobij, ki so v življenju ženske prehransko najzahtevnejša, splošno veljavno pa je, da je kakovostna prehrana matere za njeno zdravje in zdravje otroka zelo pomembna.  

    Med nosečnostjo se potrebe po nekaterih ključnih hranilih povečajo. Kljub najboljšim namenom je te dodatne potrebe po hranilih včasih težko zagotoviti samo s prehrano. Jemanje multivitaminskega in multimineralnega prehranskega dopolnila Elenatal za obdobje pred zanositvijo in do 12. tedna nosečnosti pomaga pri kopičenju potrebnih nujnih hranil ter izpolnjevanju potreb matere in otroka. 

    V prvih tednih nosečnosti se začnejo oblikovati ključni otrokovi organi, v tem času pa mogoče niti še ne veste, da ste noseči. Zato je pomembno, da dodatek za obdobje nosečnosti začnete jemati vsaj en mesec pred poskusom zanositve. 

    S hrano ravnajte pravilno in tako zmanjšajte možnost okužbe, povezane z njo. Vsi kuhinjski pripomočki in površine naj bodo čisti, skrbno umivajte roke ter sveže sadje in zelenjavo, dobro toplotno obdelajte hrano in jo shranjujte pri pravilni temperaturi.

    Z vzdrževanjem aktivnosti zmanjšate tveganje za nekatere kronične zdravstvene težave in izboljšate svoje splošno počutje. 

    Vzdržujte aktivnost, tako da uvedete majhne spremembe, na primer uporabo stopnic namesto dvigala, in zmerno vadite vsaj 30 minut, npr. s hitro hojo ali plavanjem, po možnosti vsak dan.

    Vendar ne pretiravajte. Preveč vadbe lahko vpliva na vaše hormone in je zanositev zato težja.

    Ko skušate zanositi, je bistvenega pomena, da vzdržujete zdravo težo. Če ste pretežki ali prelahki, so zaradi hormonskih motenj vaše možnosti za zanositev zmanjšane.

    Če želite ugotoviti, kakšna je idealna teža za vašo višino, morate izračunati svoj indeks telesne mase (ITM). To lahko izračunate tako, da svojo težo v kilogramih delite s kvadratom svoje višine v metrih, ali pa uporabite preprost spletni kalkulator ITM.

    Idealni ITM je med 18,5 in 24,99. Če morate za to, da bo vaš indeks v zdravem območju, težo izgubiti ali pridobiti, se s svojim zdravnikom pogovorite, kako lahko to storite na najboljši način.

    »Znižanje ravni stresa lahko poveča vaše možnosti za zanositev.«

    Kajenje povzroča vrsto zdravstvenih težav in lahko vpliva na plodnost pri moških in ženskah. Če kadite ali če kadi vaš partner, je načrtovanje zanositve odličen razlog, da oba prenehata. 

    Če potrebujete nasvet in podporo pri prenehanju kajenja, se pogovorite z zdravstvenim strokovnjakom.

    Zaradi hitrosti, s katero teče sodobno življenje, in truda pri poskusih zanositve se lahko počutite utrujene in v stresu. Če znižate ravni stresa, na primer s tehnikami sprostitve, se možnosti za zanositev lahko povečajo. Pomagajo lahko dejavnosti, kot je joga, tai či ali meditacija.

    Ko se trudite zanositi, se izogibajte previsokim temperaturam savn ali termalnih kopeli. Tudi moški lahko s tem, da se izogibajo vročini, izboljšajo zdravje semenske tekočine in povečajo število semenčic.

    Umazano stranišče za mačke lahko vsebuje škodljive bakterije, zato je pri čiščenju najbolje nositi gumijaste rokavice ali pa prositi nekoga drugega, da to opravi namesto vas. Zaradi istega razloga nosite rokavice pri vrtnarjenju.

    Poskrbite, da boste pripravljeni

      Ključnega pomena je, da se s partnerjem finančno pripravita na potovanje, ki je pred vama. Poskrbite, da bosta oba finančno stabilna in da sta upoštevala dodatne stroške, ki se pojavijo ob oblikovanju družine. 

      Če imate to možnost, je ob načrtovanju nosečnosti pomembno poizvedeti, kakšna je družinska anamneza. Ta lahko igra pomembno vlogo pri oblikovanju vašega in otrokovega življenja. Pred poskusom zanositve se boste mogoče morali z zdravstvenim strokovnjakom pogovoriti o zadevah glede zdravja v družini in tako ugotoviti, ali obstajajo kakšni dejavniki, ki bi lahko vplivali na vašo nosečnost ali razvoj vašega otroka.

      Če vam je do tega, je dobro, da se o želji po družini pogovorite z najbližjimi družinskimi člani ali s prijatelji. S tem bosta s partnerjem mogoče bolje razumela, kaj vse ta želja prinaša in na kaj se morata pripraviti. Prav tako lahko s tem oba dobita pomembno podporno mrežo. 

      Misel na oblikovanje družine je vznemirljiva, vseeno pa se je dobro ob tem ustaviti in pogovoriti s partnerjem, preden vas preveč zanese. Preverite, ali je partner istih misli in ali sta oba čustveno pripravljena na oblikovanje družine. 

      A to še ni vse ...
      Pripravili smo obsežen seznam stvari, ki jih morate pred poskusom zanositve opraviti. Preberite in natisnite naš priročni seznam za obdobje pred zanositvijo , ki vam bo v pomoč pri pripravi na zdravo nosečnost.