Načrtovanje nosečnosti

Z uravnoteženo prehrano pred nosečnostjo boste na dobri poti k zanositvi

Ženska in krožnik solate

Za ženske, ki se trudijo zanositi, je pomembno, da se prehranjujejo zdravo in uravnoteženo, skupaj z vsakodnevnim vnosom prehranskega dopolnila Elenatal za čas pred zanositvijo. S tem bo vaše telo dobilo bistvena hranila, ki jih potrebuje za zdravo nosečnost.  

Zagotavljanje zadostne količine hranil samo prek hrane lahko predstavlja težavo

Čeprav imate najboljše namene, je povečane potrebe po hranilih med nosečnostjo težko zagotoviti samo s prehrano. Če želite doseči priporočene količine naslednjih ključnih hranil za nosečnost, bi morali vsak dan pojesti navedene količine hrane*:

  1. Folna kislina: približno 700 g kuhane špinače ali 15 rezin kruha.
  2. Železo: približno 900 g rdečega mesa ali 250 g piščančjih jeter. 

*Ocene temeljijo na avstralskih in novozelandskih prehranskih standardih, Australian Food Composition Database (januar 2019).

Zato smo zasnovali prehransko dopolnilo Elenatal, ki pomaga izpolniti povečane potrebe po hranilih pred spočetjem in do 12. tedna nosečnosti.

Hrana za plodnost

Kljub temu lahko načrt za zdravo in uravnoteženo prehrano obeh – vas in partnerja – poveča možnosti za zanositev in zdravo nosečnost. 

    1. Jejte veliko ogljikovih hidratov, bogatih z vlakninami, kot so: sveže sadje, zelenjava in polnozrnata žita.
    2. Izberite polnomastno mleko, ne posnetega, ali pa vsak dan pojejte porcijo polnomastnega jogurta.
    3. Zmanjšajte količino popite kave ter se izogibajte alkoholu in sladkim gaziranim pijačam. Namesto tega pijte veliko vode.
    4. Zmanjšajte vnos sladkorja. Namesto belega namiznega sladkorja uporabljajte naravna sladila, kot so javorjev sirup, med ali agavin sirup.

    Za pravo razpoloženje obeh lahko poskusite celo z afrodiziaki, kot so: ingver, ostrige in temna čokolada.

    1. Moški morajo povečati vnos cinka in vitamina E. 
    2. V prehrano naj moški vključi grško seno, saj vsebuje visoke vrednosti vitaminov A in D, kar lahko pomaga pri želji po spolnosti. Lahko se pospeši tudi presnova v telesu, kar moškemu daje več energije za spolnost. 
    3. Jejte čim več organsko pridelane hrane. Pesticidi lahko vplivajo na občutljivo ravnovesje hormonov in produkcijo semenske tekočine. 

    Za pravo razpoloženje obeh lahko poskusite celo z afrodiziaki, kot so: ingver, ostrige in temna čokolada.

    Osnove zdrave prehrane

    V načrtu zdrave prehrane so uravnotežene različne vrste s hranili bogate hrane. Avstralske prehranske smernice priporočajo dnevno prehrano s 5 porcijami zelenjave, z 2 porcijami sadja, s 6 porcijami žitaric, kot so riž in testenine, z 2,5 porcije mesa ali rib in 2,5 porcije mlečnih izdelkov z manj maščobami.

    Poleg tega nam nekatera hrana, če je pojemo preveč, škodi. To so nasičene maščobe, sol in sladkor. Če želite zmanjšati njihove količine v svoji prehrani, je priporočljivo, da preidete na nenasičene kisline, kot so olja in namazi namesto masla, ter omejite količino predelane ali hitre hrane, ki jo pojeste.

    Za vaše zdravje je zelo pomembna tudi količina vode. Prizadevajte si jo popiti vsaj dva litra na dan.

    Prav tako je priporočeno, da pri načrtovanju nosečnosti upoštevate te preproste nasvete:

      Ko poskušate zanositi ter med nosečnostjo in dojenjem je najvarneje, če prenehate piti alkohol.

      To so med drugim priljubljene delikatese, kot so: mehki siri, pašteta, hladni narezki, predpripravljene solate, surova ali dimljena morska hrana in surova jajca. Poskrbite, da bodo jajca, meso in ribe, ki jih jeste, dobro toplotno obdelani.

      Nekatere ribe vsebujejo več živega srebra kot druge. Priporočajo, da ženske, ki skušajo zanositi, pojedo od 2 do 3 porcije (ena porcija znaša približno 150 g) na teden; to velja za večino rib, razen za naslednje izjeme:
      - če izberete oranžno sluzoglavko ali ostrigarja, pojejte le eno porcijo na teden, tisti teden pa nobene druge ribe;
      - če izberete morskega psa, širokokljuno ali pahljačasto mečarico in mečarico, pojejte le eno porcijo v dveh tednih, potem pa v teh dveh tednih nobene ribe več. 

      Uživanje kofeina poskusite omejiti na 200 mg dnevno, kar je enakovredno dvema ekspresnima kavama. Ne pozabite, da je kofein tudi v čokoladi in čaju ter v nekaterih gaziranih in energijskih pijačah.

      Med nosečnostjo se potrebe po hranilih povečajo 

      „Med nosečnostjo se vaše potrebe po določenih vitaminih in mineralih, ki so bistveni za razvoj zdravega otroka, povečajo.”

      Med načrtovanjem zanositve je pomembno, da jemljete multivitaminske in multimineralne dodatke, kot je Elenatal; za to obstajajo trije glavni razlogi:

      Various salad bowls on white wooden table

      1.    Glede potreb po hranilih je nosečnost eno najzahtevnejših obdobij, skozi katere lahko greste. Pravzaprav se med nosečnostjo priporočeni dnevni vnos hranil poveča za do 150 %.1 Kljub najboljšim namenom je samo s prehrano težko zagotoviti, da jih boste prejeli v zadostnih količinah.

      2.    Prvih nekaj tednov nosečnosti je ključnih za otrokov razvoj. Takrat se razvije nevralna cev, ki tvori otrokove možgane in hrbtenjačo. Pogosto se zgodi, da se do takrat, ko ugotovite, da ste noseči, osebica že razvija. Ko se začnete truditi za zanositev, začnite jemati pripravek Elenatal. Tako boste zagotovili, da bo imel vaš otrok v prvih nekaj tednih ključnega razvoja na voljo bistvena hranila. 

      3.    Lahko traja nekaj časa, da telo nakopiči bistvena hranila, ki jih potrebuje za povečane potrebe v nosečnosti. Elenatal je oblikovan tako, da izpolnjuje potrebe bodoče matere in z najboljšo mogočo podporo glede hranil pomaga njenemu razvijajočemu se otroku ves čas njegovega razvoja. Zato začnite jemati pripravek Elenatal takoj, ko se začnete truditi za zanositev.

      Med ključnimi vitamini in minerali, ki so bistveni za zdrav razvoj otroka, sta folna kislina in železo.

        V prvih nekaj tednih nosečnosti, še preden večina žensk ugotovi, da je noseča, se nevralna cev že razvije ali zapre. Nevralna cev tvori otrokove možgane in hrbtenjačo, ki je bistvena za osrednji živčni sistem. Pri tvorbi nevralne cevi imajo pomembno vlogo ravni folata, ki jih ženska dobi iz prehrane. Klinično je dokazano7, da folna kislina zmanjšuje tveganje za okvare nevralne cevi, kot je spina bifida. Zato je pomembno, da jemljete multivitaminske in multimineralne dodatke. Prehransko dopolnilo Elenatal vsebuje 800 mikrogramov folne kisline, od tega 400 mikrogramov v biološko aktivni obliki.

        Prehrana, ki vsebuje premalo železa, lahko prispeva k težavam z ovulacijo, kar pomeni, da boste težje zanosili. Med nosečnostjo, ko tvorite več krvi zase in za otroka, se potrebe po železu prav tako znatno povečajo. Železo je pomembno tudi za preprečevanje pomanjkanja železa zaradi prehrane in koristno vpliva na razvoj vašega otroka. Pripravek Elenatal vsebuje 14 mg železa.

        »Pripravek Elenatal od vseh multivitaminskih pripravkov za nosečnost vsebuje najvišjo kombinirano raven folne kisline in železa.«

        Prehransko dopolnilo Elenatal vas podpira pri načrtovanju nosečnosti

        Elenatal je zasnovan posebej za ženske, ki si želijo zanositi ali so noseče do 12. tedna. Klinično je dokazano7, da folna kislina zmanjšuje tveganje za okvaro nevralne cevi, kot je spina bifida in da železo preprečuje pomanjkanje železa zaradi prehrane. 
        Elenatal je na voljo v obliki tablete, ki jo vzamete enkrat na dan ob katerem koli času dneva. Idealno bi bilo, če bi Elenatal začeli jemati vsaj en mesec pred spočetjem ter če bi ga jemali v prvem tromesečju nosečnosti.

        Mogoče boste morali vnesti še druge spremembe življenjskega sloga
        Poleg zdravega prehranjevanja pred nosečnostjo in vnosom zadostne količine hranil si morate ogledati tudi izbiro svojega življenjskega sloga. Mogoče boste morali tudi tu vnesti spremembe, da boste povečali možnosti za srečno, zdravo nosečnost.