Elevit - Elevit Slovenija - Seznam za obdobje nosečnosti

Seznam za obdobje nosečnosti

Tu je preprost kontrolni seznam, ki vam bo pomagal med zdravo nosečnostjo. Za lažjo uporabo ga lahko natisnete.

Prvo trimesečje – od 1. do 12. tedna

  • Obiščite svojega ginekologa

    • Takoj ko se vam zdi, da bi bili lahko noseči, obiščite svojega ginekologa. Potrdi lahko vašo nosečnost, predvidi rok poroda in vam pomaga pri načrtovanju poporodne zdravstvene oskrbe.

  • Naročite se na kontrolne preglede med nosečnostjo

    • Med vso nosečnostjo boste morali hoditi na redne kontrolne preglede in se tako prepričati, da vse dobro poteka. Prvi pregled v nosečnosti morate načrtovati med 8. in 12. tednom.

  • Razmislite o presejalnih testih

    • Prvi ultrazvočni pregled boste imeli med 8. in 12. tednom. Po 11. tednu se opravljajo krvni testi in ultrazvočni pregledi razvoja otroka.

  • Če še ne uživate multivitaminskih pripravkov za nosečnost, jih začnite uživati vsakodnevno

    • Elevit je multivitaminski in multimineralni pripravek, ki smo ga razvili posebej za potrebe matere in otroka pri načrtovanju družine, med nosečnostjo in v času dojenja. Klinično je dokazano, da Elevit za 92% zmanjša tveganje za okvaro nevralne cevi, kot je spina bifida. Zaradi visoke vsebnosti železa preprečuje njegovo pomanjkanje. Priporočljivo je, da Elevit jemljete dnevno vsaj en mesec pred zanositvijo, med nosečnostjo in dojenjem.

  • Ukrotite jutranjo slabost

    • Elevit dokazano zmanjšuje pojavnost slabosti, bruhanja in omotičnosti v zgodnji nosečnosti za 55%.

  • Prenehajte kaditi

    • Če še niste prenehali kaditi, je priporočljivo, da prenehate takoj, ko izveste za nosečnost.

  • Prekinite uživanje alkohola

    • Najvarneje je, če se med nosečnostjo in dojenjem izogibate uživanju alkohola.

  • Jejte zdravo

    • Vaša prehrana naj bo hranljiva, uravnotežena in raznolika, tako da bosta z otrokom zdrava. Poučite se o tem, kateri hrani se morate izogibati ali jo omejiti, in pijte veliko vode.

  • Omejite uživanje kofeina

    • Skušajte užiti manj kot 200 mg kofeina dnevno. To sta približno dve ekspresni kavi. Ne pozabite, da je kofein tudi v čokoladi in čaju ter v nekaterih gaziranih in energijskih pijačah.

  • Redno vadite

    • Ostanite dejavni in si prizadevajte za 30 minut zmerne vadbe, kot sta hoja in plavanje, dnevno.

  • Preverite pravice do porodniškega dopusta

    • Obvezen nastop porodniškega dopusta je 28 dni pred nastopom porodnega roka. Vsi obrazci-vloge in informacije so na voljo na centrih za socialno delo ter na spletni strani Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve: http://www.mddsz.gov.si/si/uveljavljanje_pravic/.

  • Naročite se in po e-pošti prejmite naš brezplačni tedenski vodič

    • Vsak teden vam bomo poslali e-poštno sporočilo, v katerem bo prikazano, kako z otrokom napredujeta.

  • Prenehajte čistiti mačje stranišče

    • Če imate mačko, pri čiščenju mačjega stranišča nosite gumijaste rokavice ali pa prosite nekoga drugega, da to opravi namesto vas. Nošenje rokavic je dobra ideja tudi, če vrtnarite.

Drugo trimesečje – od 13. do 26. tedna

  • Naročite se za presejalne teste v drugem trimesečju

    • Pri tem gre navadno za krvni test med 15. in 18. tednom ter za ultrazvočni pregled med 18. in 20. tednom, s katerima preverijo razvoj vašega otroka.

  • Pridružite se skupini za pripravo na porod

    • Delite svoje izkušnje in pridobite podporo drugih nosečnic, ki imajo predvideni rok poroda v približno istem času kot vi.

  • Oblikujte porodni načrt

    • Z ginekologom in s partnerjem se posvetujte o svojih željah glede poroda in napišite porodni načrt. Bodite tako podrobni, kot želite – če želite v porodni sobi poslušati Mozarta, si to zapišite!

  • Rezervirajte prostor v materinski šoli

    • Na teh koristnih tečajih boste dobili pojasnila o tem, kaj pričakovati med porodom, katere so možnosti lajšanja bolečine in katere so osnove skrbi za otroka, npr. hranjenje in umirjanje. To je tudi priložnost za postavljanje vprašanj, pogovor o lastnih občutkih in za srečanje z »domačimi« bodočimi starši.

  • Poučite se o dojenju

    • Dojenje je zelo zdravo za vas in otroka. Če načrtujete, da boste dojili, vam glede postopka lahko svetuje babica.

  • Izvajajte vaje za mišice medeničnega dna

    • Zaradi obremenitev med nosečnostjo in porodom lahko mišice vašega medeničnega dna oslabijo, zato se lahko pojavi uhajanje urina. S temi preprostimi vajami boste te mišice okrepili.

  • Preverite možnosti otroškega varstva

    • Če po porodniškem dopustu odhajate v službo, začnite pravočasno razmišljati o varstvu otroka oziroma o vpisu v vrtec.

  • Pojdite po nakupih za nosečniška oblačila

    • Verjetno ste že opazili, da vam vaša oblačila niso čisto prav – čas je, da poiščete nosečniška oblačila! Potrebovali boste tudi nosečniški modrček.

Tretje trimesečje – od 27. tedna do poroda

  • Kupite osnovno opremo za dojenčka ali si jo izposodite

    • Poleg pohištva za dojenčkovo sobo boste potrebovali voziček, oblačila za dojenčka, plenice in druge bistvene pripomočke. Na voljo je veliko možnosti za nakup novih pripomočkov, lahko pa si jih tudi izposodite od prijateljev in sorodnikov s starejšimi otroki.

  • Kupite dodaten nosečniški modrček

    • Odkar ste kupili prvi nosečniški modrček, so vaše prsi zrastle, zato boste morali pri približno 28. tednih pomeriti novega.

  • Namestite lupinico za prevoz dojenčka v avtomobilu

    • Dojenčki, mlajši od 6 mesecev, morajo biti v avtomobilu položeni v odobren in pravilno nameščen varnostni sedež, obrnjen v smeri, ki je nasprotna smeri vožnje, in v njem pripeti z varnostnim pasom. Lupinico boste potrebovali, ko boste novorojenčka peljali iz porodnišnice domov, zato jo čim prej namestite.

  • Pripravite torbo, ki jo boste vzeli s seboj v porodnišnico

    • Mogoče boste morali hitro v porodnišnico, zato pripravite torbo za porodnišnico. Ne pozabite, da morate priložiti tudi potrebščine za otroka.

  • Pripravite sobo za dojenčka

    • Pripravite sobo za dojenčka za čas, ko boste prišli iz porodnišnice.