Elevit - Elevit Slovenija - Življenjski slog

Življenjski slog

Upoštevajte nekaj preprostih namigov glede življenjskega sloga. Pomagali vam bodo, da boste pripravljeni na zanositev in da bo vaš otrok začel življenje na kar najboljši način.

Na vaše možnosti zanositve vpliva več dejavnikov, ki jih je mogoče nadzirati: prehrana, teža, kajenje in vadba. Če želite imeti kar najboljše možnosti za zanositev, boste morali mogoče nekoliko spremeniti svoje običajne navade.

S temi trinajstimi namigi za življenjski slog si bosta s partnerjem pomagala pri pripravi na oblikovanje družine.

Skrbite zase

 
1. Pravilno določite svoje potrebe po hranilih

Vaša prehrana naj bo uravnoteženapolna svežega sadja in zelenjave, kakovostnih beljakovin, polnozrnatih žit, izdelkov z nizko vsebnostjo maščob in veliko vode. Z dobro prehrano matere bo imel vaš otrok najboljši mogoč začetek življenja.  

Poskusite se izogibati snovem, ki lahko povzročijo težave z zanositvijo in nosečnostjo, kot so: alkohol, rekreacijske droge, hrana, ki lahko vsebuje listerijo (kot so mehki siri, hladni narezki, predpripravljene solate in surova jajca), in ribe z visoko vsebnostjo živega srebra. Priporočljivo je tudi, da vnos kofeina kar najbolj omejite. Na strani o prehrani mlade mamice si preberite več. 

Vaša prehrana naj bo uravnotežena in zelo raznolika, polna svežega sadja in zelenjave. Z dobro prehrano matere bo imel vaš otrok najboljši mogoč začetek življenja.
2. Ko načrtujete nosečnost, jemljite dodatek za obdobje nosečnosti

Nosečnost je eno izmed obdobij, ki so v življenju ženske prehransko najzahtevnejša, splošno veljavno pa je, da je kakovostna prehrana matere za njeno zdravje in zdravje otroka zelo pomembna.   

Med nosečnostjo se potrebe po nekaterih ključnih hranilih povečajo. Kljub najboljšim namenom je te dodatne potrebe po hranilih včasih težko zagotoviti samo s prehrano. Jemanje multivitaminskega in multimineralnega dodatka Elevit za obdobje nosečnosti pomaga pri kopičenju potrebnih nujnih hranil ter izpolnjevanju potreb matere in otroka.  

V prvih tednih nosečnosti se začnejo oblikovati ključni otrokovi organi, v tem času pa mogoče niti še ne veste, da ste noseči. Zato je pomembno, da dodatek za obdobje nosečnosti začnete jemati vsaj en mesec pred poskusom zanositve.

3. Ohranjajte svoje zdravje in pazite na čistočo hrane 

S hrano ravnajte pravilno in tako zmanjšajte možnost okužbe, povezane z njo. Vsi kuhinjski pripomočki in površine naj bodo čisti, skrbno umivajte roke ter sveže sadje in zelenjavo, dobro toplotno obdelajte hrano in jo shranjujte pri pravilni temperaturi.

4. Redno vadite

Z vzdrževanjem aktivnosti zmanjšate tveganje za nekatere kronične zdravstvene težave in izboljšate svoje splošno počutje.  

Vzdržujte aktivnost, tako da uvedete majhne spremembe, na primer uporabo stopnic namesto dvigala, in zmerno vadite vsaj 30 minut, npr. s hitro hojo ali plavanjem, po možnosti vsak dan.

Vendar ne pretiravajte. Preveč vadbe lahko vpliva na vaše hormone in je zanositev zato težja.

Couple walking in woods

5. Obvladujte svojo težo

Ko skušate zanositi, je bistvenega pomena, da vzdržujete zdravo težo. Če ste pretežki ali prelahki, so zaradi hormonskih motenj vaše možnosti za zanositev zmanjšane.

Če želite ugotoviti, kakšna je idealna teža za vašo višino, morate izračunati svoj indeks telesne mase (ITM). To lahko izračunate tako, da svojo težo v kilogramih delite s kvadratom svoje višine v metrih. 
 
Idealni ITM je med 18,5 in 24,99. Če morate za to, da bo vaš indeks v zdravem območju, težo izgubiti ali pridobiti, se s svojim zdravnikom pogovorite, kako lahko to storite na najboljši način. 

Znižanje ravni stresa lahko poveča vaše možnosti za zanositev.
6. Prenehajte kaditi

Kajenje povzroča vrsto zdravstvenih težav in lahko vpliva na plodnost pri moških in ženskah. Če kadite ali če kadi vaš partner, je načrtovanje zanositve odličen razlog, da oba prenehata. 

Če potrebujete nasvet in podporo pri prenehanju kajenja, se pogovorite z zdravstvenim strokovnjakom.  

7. Zmanjšajte stres

Zaradi hitrosti, s katero teče sodobno življenje, in truda pri poskusih zanositve se lahko počutite utrujene in v stresu. Če znižate ravni stresa, na primer s tehnikami sprostitve, se možnosti za zanositev lahko povečajo. Pomagajo lahko dejavnosti, kot je joga, tai či ali meditacija.

8. Izogibajte se previsokim temperaturam

Ko se trudite zanositi, se izogibajte previsokim temperaturam savn ali termalnih kopeli. Tudi moški lahko s tem, da se izogibajo vročini, izboljšajo zdravje semenske tekočine in povečajo število semenčic.

9. Ne čistite stranišča za mačke

Umazano stranišče za mačke lahko vsebuje škodljive bakterije, zato je pri čiščenju najbolje nositi gumijaste rokavice ali pa prositi nekoga drugega, da to opravi namesto vas. Zaradi istega razloga nosite rokavice pri vrtnarjenju.

Poskrbite, da boste pripravljeni

 
10. Preverite svoje finance

Ključnega pomena je, da se s partnerjem finančno pripravita na potovanje, ki je pred vama. Poskrbite, da bosta oba finančno stabilna in da sta upoštevala dodatne stroške, ki se pojavijo ob oblikovanju družine.

11. Povprašajte po družinski anamnezi

Če imate to možnost, je ob načrtovanju nosečnosti pomembno poizvedeti, kakšna je družinska anamneza. Ta lahko igra pomembno vlogo pri oblikovanju vašega in otrokovega življenja. Pred poskusom zanositve se boste mogoče morali z zdravstvenim strokovnjakom pogovoriti o zadevah glede zdravja v družini in tako ugotoviti, ali obstajajo kakšni dejavniki, ki bi lahko vplivali na vašo nosečnost ali razvoj vašega otroka.  

12. Pogovorite se z družinskimi člani in s prijatelji

Če vam je do tega, je dobro, da se o želji po družini pogovorite z najbližjimi družinskimi člani ali s prijatelji. S tem bosta s partnerjem mogoče bolje razumela, kaj vse ta želja prinaša in na kaj se morata pripraviti. Prav tako lahko s tem oba dobita pomembno podporno mrežo. 

13. Ali ste pripravljeni na potovanje, ki vas čaka?

Misel na oblikovanje družine je vznemirljiva, vseeno pa se je dobro ob tem ustaviti in pogovoriti s partnerjem, preden vas preveč zanese. Preverite, ali je partner istih misli in ali sta oba čustveno pripravljena na oblikovanje družine. 

A to še ni vse ...

Pripravili smo obsežen seznam stvari, ki jih morate pred poskusom zanositve opraviti. Preberite in natisnite naš priročni seznam za obdobje pred zanositvijo, ki vam bo v pomoč pri pripravi na zdravo nosečnost.