Elevit - Elevit Slovenija - Seznam za obdobje pred zanositvijo

Seznam za obdobje pred zanositvijo

Tu je preprost kontrolni seznam, s katerim si lahko pomagate pri načrtovanju zdrave nosečnosti. Za lažjo uporabo ga lahko natisnete.

Prehrana

  • Prehranjujte se zdravo

    • S pomočjo uravnotežene in raznolike prehrane z veliko svežega sadja in zelenjave bosta oba v dobri formi, ki jo bosta potrebovala ob začetku oblikovanja družine. Začnite jemati dodatke za obdobje nosečnosti. Za otrokov razvoj, vključno z razvojem njegovih ključnih organov, je prvih 6–8 tednov po spočetju najpomembnejših. Vendar večina žensk ne ve, da so noseče, dokler otrok ne začne rasti in se razvijati. Za doseganje višjih vrednosti hranil, ki jih bo vaše telo potrebovalo v podporo vam in rastočemu otroku, je potreben čas; težko je zagotoviti, da boste zadostne količine dobili le s prehrano. Jemanje multivitaminskih in multimineralnih dodatkov za obdobje nosečnosti, kot je Elevit, pomaga pri kopičenju potrebnih nujnih hranil ter izpolnjevanju potreb matere in otroka. Pomembno je, da multivitaminske in multimineralne dodatke za nosečnost, kot je Elevit, začnete jemati vsaj en mesec pred poskusom zanositve.

Življenjski slog

  • Starost in plodnost

    • Z leti plodnost pri ženskah in moških upada. Če imate pri tem, kdaj boste imeli otroka, izbiro, ob načrtovanju zanositve upoštevajte svojo in partnerjevo starost. Mogoče se boste več o tem želeli pogovoriti z zdravstvenim strokovnjakom. Obvladujte svojo težo. Zdrava teža je ključnega pomena za oba, ker lahko previsoka ali prenizka teža vpliva na možnosti za zanositev. Prizadevajte si za zdrav indeks telesne mase (ITM), ki je med 18,5 in 24,99. Če vaš indeks telesne mase še ni takšen, vam lahko zdravnik predlaga najboljši način za doseganje teže, ki bo najprimernejša za načrtovanje nosečnosti.

  • Prenehajte kaditi in se izogibajte alkoholu

    • Medtem ko skušate zanositi, med nosečnostjo in med dojenjem je najvarnejša možnost ta, da se popolnoma odrečete alkoholu in kajenju.

    • Ko se par trudi zanositi, je priporočljivo, da se moški izogibajo kajenju in uživanju prevelikih količin alkohola, da okrepijo zdravje semenske tekočine in ga vzdržujejo.

  • Zmanjšajte vnos kofeina

    • Porabo kofeina poskusite omejiti na 200 mg dnevno, kar je enakovredno dvema ekspresnima kavama. Ne pozabite, da je kofein prisoten tudi v čokoladi in čaju ter v nekaterih gaziranih in energijskih pijačah.

  • Znižajte ravni stresa

    • Stres lahko vpliva na vaše razmerje in zniža vaš libido. Za sprostitev lahko poskusite s tehnikami za obvladovanje stresa, kot sta joga in meditacija.

  • Sledite ovulaciji

    • Če veste, kdaj imate ovulacijo, boste lahko ugotovili, kdaj je najboljši čas za spočetje otroka. Uporabite naš preprosti ovulacijski koledar ali pa v lekarni kupite komplet za predvidevanje ovulacije; s tem boste lažje ugotovili obdobje, v katerem ste plodni, in povečali svoje možnosti za zanositev. Če uporabljate kontracepcijo, kot je maternični vložek, tabletka ali injekcija, lahko traja nekaj časa, da spet postanete plodni. Za pravilen nasvet o tem, kdaj bi želeli prenehati uporabljati kontracepcijo, povprašajte svojega ginekologa.

  • Razvijte zdrave navade glede vadbe

    • Z dejavnim življenjskim slogom in redno, zmerno vadbo bosta oba v dobri formi za začetek oblikovanja družine. Zakaj ne bi vadila skupaj?

Pomembni kontrolni pregledi

  • Obiščite svojega ginekologa

    • Ko načrtujete nosečnost je dobro, če se o tem pogovorite z ginekologom. Ta vam lahko svetuje o pomembnih področjih, kot so testi, ki so mogoče potrebni, zdravila, ki jih trenutno jemljete, in cepljenja, ki so priporočljiva pri načrtovanju nosečnosti. Pomaga vam lahko upoštevati tudi pomembne informacije iz družinske anamneze. Če jemljete kontracepcijo, se pred prekinitvijo jemanja o tem posvetujte.

  • Obiščite zobozdravnika

    • Oglasite se na kontrolnem pregledu pri svojem zobozdravniku, da se prepričate, ali so vaši zobje v dobrem stanju, in da opravite mogoče potrebne posege še pred poskusom zanositve.

  • Preverite pogoje za porodniški dopust

    • Dobro je, če razumete pravice do porodniškega in starševskega dopusta, ki jih imate v službi, in mogoče obveznosti, ki jih imate do svojega delodajalca.

  • In na koncu ...

    • Srečno pri načrtovanju nosečnosti. Ne pozabita se skupaj sprostiti in zabavati. To je vznemirljiv čas, pred vama pa je čudovito popotovanje.